Isnin, 28 November 2011



Salam maal hijrah tuk semua muslimin n muslimat....cantik x blog baru aku...hehehehe adik aku yg wat...aku tnya pada sesape yg p,nh buka blog aku sblm ni ar....yg x p,nh tu abaikan ar...korg ingt x pd entry yg sblm ni aku de bgthu nk cerita tentang pahala kita sbg ibu n surirumah ni....aku lupa ar nak upload kt pc aku....sbb aku bz ckit lately....tpi aku de perkara yg aku nk share ngan korg....pasal 'HAFAZAN AYAT-AYAT AL-QURAN' tuk anak2 kita dri dlm perut lagi...korg renungkan hadis ni

Abu Hurairah r.a. meriwayatkan : "Siapa yang mempelajari al Quran ketika masih muda, maka alQuran itu menyatu dengan daging dan darahnya. Dan siapa yang mempelajarinya ketika dewasa, ilmu itu akan lepas darinya dan tidak melekat pada dirinya, maka dia mendapatkannya pada hal dua kali". (Diriwayatkan oleh Baihaqi, Dailam dan Hakim)
Bermanfaat tak? cer komen.=)

2 ulasan:

Ungu Violet berkata...

comey aje header kat atas tuh..:)

yep...baca ayat quran sikit2 setiap hari pun takper...janji baca..:)

* NOOR ANIDA * berkata...

yeke?time kasih..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...